banner

poniedziałek, 28 lipca 2014

PARADA LILIOWCÓW ( Hemerocallis, Daylilies)

Są dla mnie tak ważne,że dedykowałam im
jedną ze środkowych rabat w zachodniej części naszego ogrodu.
Ich początek w naszym ogrodzie
miał miejsce wiele lat temu, w deszczowe popołudnie.
 Pierwsze karpy wkopywałam z moją ciocią Małgosią.
Odcięła je szpadlem dzień wcześniej ze swojego ogrodu.
 Nie wiedziałam,że to będzie początek
tak kolorowej i pięknej fascynacji. 
W kolejnych latach zgromadziłam jeszcze wiele ich odmian. 
Zawsze znajdę miejsce, żeby wkopać choć jedno, małe kłącze.
Trzymam się tylko jednej zasady.
Zawsze sadzę je na "liliowcowej rabacie".
Wg mnie w kolorowej, dużej grupie
prezentują się najpiękniej






Poniżej kilka "autoprezentacji":











Każdej wiosny i jesieni dbam o ich porządne nawożenie.
Stosuję preparaty azotowe i przekompostowany obornik,
mieszany pół na pół z ziemią kompostową.
Liliowce są bardzo "żarłoczne"
i nie wolno o tym zapominać. 
Za dobra opiekę i regularne nawadnianie, odwdzięczą się
wspaniałym kwitnieniem przez wiele letnich tygodni. 

Uwielbiam je !!!


5 komentarzy:

  1. Piękne są! Trudno wybrać który najładniejszy. jako pojedynczy kwiat najbardziej podoba mi się ten z wyrazistym ciemnym środeczkiem i obwódkami-wygląda na Sabine Bauer. Ale tak naprawdę podobają mi się wszystkie na Twojej rabacie!
    Serdeczności,
    m.

    OdpowiedzUsuń
  2. tak, to Sabine Bauer - tylko z braku czasu ich nie poopisywałam i nie pokazałam też pozostałych ... gonię w piętkę i robię wszystko w wersji "minimum" oby do zimy...będzie czas na porządne, rozbudowane posty...teraz czas pielenia, pielenia i pielenia
    pozdrawiam bardzo :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jeszcze raz... Piekny ogrod, liliowce sa rowniez cudne i przyznam, ze od pewnego czasu planuje posadzic je i u siebie. Spodobaly mi sie te w wersji fioletowej, bo pracuje nad ujednoliceniem barwy kwiatow i te wlasnie by swietnie sie komponowaly. Jaka to jest odmiana? Dziekuje!

    OdpowiedzUsuń
  5. niestety nie mam nazwy, bo były kopane z pola na plantacji :-(

    OdpowiedzUsuń