banner

poniedziałek, 29 sierpnia 2016

NASZ ŻÓŁTO-ZIELONY WEEKEND W OGRODZIE

 Zaczęło się od tego, że bardzo chciałam spędzić weekend w ogrodzie.
Bez pośpiechu, bez żadnych innych planów. 
Nie chciałam nijak gospodarować 2 "leniwych" dni. 
Czekałam na ciszę i spokój w ogrodzie.
Wyniosłam na taras wszystkie zaległe sierpniowe gazety
i zrelaksowana usisdłam na tarasie.
Mam swoje ukochane miesięczniki.
Czytanie ich na tarasie w ciepły, letni dzień,
zwielokrotnia radość chwili.
Podobnie jak czytanie zimą przy kominku.
Przyjemny cień zachęcał do długiej lektury...
Wokoło mamy bardzo zielono,
z miłymi żółtymi akcentami kwitnących rudbekii i słoneczniczków.


 Ja usiąść. 
Kto mnie zna troszkę lepiej wie, że z definicji brzmi to jak żart.
Nie wytrzymam dłużej niż 2 godziny w "bezruchu".
Najlepiej wypoczywam w ruchu. 
I tak...powolnie szwendając się pomiędzy rabatami ... 
...skubałam chwasty i obcinałam przekwitłe kwiatostany.
W przeważającej większości żółte:



Wędrując, popijałam bardzo zimną lemoniadę. 
Tak ... robię w takie upalne dni moją ukochaną cytrynową LEMONIADĘ (link do przepisu)
A ona .... znów żółto-zielona:


Wysokie temperatury zawsze powodują, że zaczynam się rozglądać za orzeźwiającymi "kwaskami".
I tak wyciągam z lodówki cytryny, limonki i pomarańcze i działam.


Zrobiłam też w sobotę rano wysoko % trunek, tak na wypadek, 
gdyby lemoniada się nam znudziła (hi hi hi).
Raczyliśmy się już nim już w niedzielny wieczór. Polecam !!!
Jedyna w swoim rodzaju, przepyszna CYTRYNÓWKA  (link do przepisu)
Żółta jak sto pięćdziesiąt !!!


Sobotnie popołudnie przywitało nas 35 stopniowym upałem.
W taki gorąc o apetyt trudno, Chyba że....
...chyba że na stole letni, wilczogórski KREM Z BROKUŁÓW I SZPINAKU (link do przepisu)
Przepyszny i bardzooooooo zielony


Bo to przecież był nasz żółto-zielony weekend.
Pełen orzeźwiających napojów, lekkich potraw
i wspaniałych letnich kwiatów w ogrodzie.
Troszkę popracowałam, troszkę poleniuchowałam.
Było cudnie. 

Życzyłabym sobie, aby wrzesień podarował nam jeszcze kilka tak cudnych dni !








Brak komentarzy:

Prześlij komentarz