banner

środa, 30 listopada 2016

LIŚĆ-OPADŁ, ŻEGNAMY JESIEŃ I LISTOPAD

(...) Idzie drogą jesień Wiatr drzewa czesze
Idzie jesień drogą Biała jak mgła
Stroi cię, tęsknoto W czerwień i złoto (...)
Autor: Jan Zalewski

Dziś ostatni dzień "liśćopada".
U nas, bardzo bursztynowo-złotego listopada.

Jego ostatni dzień skłonił mnie do ANDRZEJKOWEJ refleksji,
dla mnie wciąż otoczonej magiczną i tajemniczą aurą.
Jestem romantyczna i lubię celebrować świąteczne chwile.
Każda okazja w kalendarzu, każdy pretekst jest dla mnie dobry.
Dlatego, dobrze pamiętam wieczory z wróżbami, psikusami
i domówkami organizowanymi przez rodziców.
Czy te czasy minęły bezpowrotnie ?
Młodzież nie chce lać wosku, nie wróży,
niechętnie też sięga, po często już "lekko obciachowe"
tradycje poprzednich pokoleń.
Chyba trzeba się pogodzić i pożegnać z nieubłaganie PŁYNĄCYM CZASEM.

Właśnie ... DLACZEGO CZAS JUŻ NIE PŁYNIE ?
Dlaczego PĘDZI JAK SZALONY, często na oślep do przodu ?
Dlaczego nie pozwala delektować się życiem, 
porami roku, pięknymi chwilami ...

Tak właśnie, w jakimś pędzie MIGNĘŁA MI PRZED OCZAMI JESIEŃ !
A z nią jej listopad. Przez wielu znienawidzony.
Przeze mnie ukochany. Nawet jeśli za oknem zimnica i deszcz.
U nas pełen rodzinnych świat i ważnych dni. 
Zwykle miły, przepełniony pięknymi chwilami.

Jaki był ten listopad ?
W dużej mierze słoneczny, w części deszczowy.
Głównie kolorowy, bardzo pozytywny i energetyczny.
Tylko pytam: czemu był taki krótki ???

Zatrzymałam dla Was na dłużej,
trochę tej pięknej, listopadowej energii:


 

Agnieszka Osiecka mawiała "(...) Od czasu do czasu jest zima raz na rok albo na dwa (...)"
Trzeba się z tym pogodzić. Z nieba zaczął już prószyć śnieg.
Tym samym zakończyliśmy już sprzątanie ogrodu.

Jak zwykle pomagał nam doskonały sprzęt FISKARS.
Trwałe, niezniszczalne i niezwykle lekkie grabie !

  
Teraz ogród już "usypia".
Rozleniwiony, obeschnięty po wielokrotnych już przymrozkach,
powolnie szykuje się do zimowej drzemki.

Białe kołderki mamy już naszykowane !!!
Tyle dziś napadało przez cały dzień:


Życzę Wam wspaniałego grudnia !!!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz