banner

piątek, 16 grudnia 2016

... A ONA PIĘKNA PRZEZ CAŁY OKRĄGŁY ROK ...

Rozplenica japońska (przez niektórych nazywana piórkówką)
 Pennisetum alopecuroides 'Hameln'
 
I znów pochylę się nad jej "jestestwem".
I znów naskrobię parę słów w zachwycie.
 
W kończącym się sezonie ogrodniczym 2016
udało mi się uchwycić w kadrze 
jej portrety w bardzo różnych miesiącach.

Zachwycała mnie latem.
Zielonymi źdźbłami, z których dumnie wychylały się różowiejące kłosy.

Zachwycała wczesną jesienią, kiedy kłosy lekko się rozjaśniły,
i delikatnie, jak piórka  powiewały na wietrze.


Zachwycała krótko przed nadejściem zimy.
Zielone źdźbła wybarwiły się na piękne cytrynowo-pomarańczowo, lekko rdzawe tony,
nadając jej lekkiego, jesiennego powabu.


A kiedy spadł pierwszy śnieg ? 
Kłosy uroczo dźwigały śnieżne, białe kołderki.

Teraz zachwyca spod śniegu,
kiedy w słoneczne dni śnieżynki skrzą się przepięknie w blasku słońca. 


Uwielbiam takie całoroczne piękności,
które nadają ogrodowi urody przez cały sezon.
Lubię je podglądać o każdej porze roku.
Zmieniająca się aura, w ich przypadku nie działa na niekorzyść.
Pojawiają się nowe kolory,
a w końcówce roku zachwyca zimowa odsłona.

Czego chcieć więcej ? 
Ja chcieć więcej rozplenic w kolejnym sezonie !!! 

Macham do Was z całych sił.


3 komentarze:

  1. Piękna, ale niestety niedoceniana!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. coraz jej więcej w naszych ogrodach i wspaniale się dzieli; mam nadzieję, że zostanie w końcu doceniona...

      Usuń
  2. Mam ich kilka i zachwycają mnie również. A Twoje zdjęcia są cudowne!

    OdpowiedzUsuń