banner

sobota, 15 kwietnia 2017

WIELKANOCNE, KAJMAKOWE MINI MAZURKI

W tym roku postanowiłam zrobić mazurka "po swojemu".
Pomyślałam o nim troszkę inaczej niż zwykle.


Skąd to się wzięło ?
Dla młodzieży napiekłam kilka blaszek kruchych ciasteczek.
Ciasteczkowe kurki, kaczuszki i zajączki opanowały naszą kuchnię.
Dodatkowo napiekłam sporo ciasteczek w kształcie jajek.
I to one zainspirowały mnie do zrobienia
"mini kajmakowych pisanek".
Pomyślałam...
A gdyby tak ozdobić je masą kajmakową i migdałami ?
Byłyby moimi mini mazurkami...

UPIEKŁAM CIASTECZKA:

SKŁADNIKI:
- 1 kg mąki
- 2 kostki masła (każda po 200 g)
- 2 szklanki cukru
- 1 cukier waniliowy
- 2 całe jaja
- 2 żółtka
- 2 łyżeczki proszku do pieczenia
- 1 łyżka stołowa kwaśnej śmietany

Do miski wsypujemy całą mąkę, proszek do pieczenia, cukier, cukier waniliowy i pokrojone w kostkę masło. Kolejno dodajemy jaja i żółtka, na końcu śmietanę. 
Całość zagniatamy do momentu uzyskania jednolitej masy. 
Dalej, według własnych upodobań i możliwości wykrawamy ciasteczka.  
Układamy je na blasze pokrytej papierem do pieczenia.
Pieczemy w temperaturze 200 stopni, około 10 min. Wyjmujemy, kiedy lekko się "zarumienią".  

KOLEJNO ZROBIŁAM KAJMAKOWĄ MASĘ:

SKŁADNIKI:
- 2 szklanki mleka
- 2 szklanki cukru
- 1 łyżka cukru waniliowego
- 2 łyżki masła

Podgrzewamy mleko i oba cukry w garnku, na wolnym ogniu. 
Kiedy wszystko się ładnie rozpuści, a masa zgęstniej i nabierze pięknego "krówkowego koloru" dodajemy 2 łyżki masła i dalej mieszamy.

Masę wylewamy na wcześniej upieczone ciasteczka i dekorujemy według uznania.
U mnie są to zawsze połówki migdałów. 


Oto jakie mamy smakołyki na tegoroczną Wielkanoc:





Mini kajmakowe mazurki upiekłam sama.
Drewniane jaja prezentowane na zdjęciach
pochodzą z IZBY REGIONALNEJ W CHOCHOŁOWIE
RĘKODZIEŁO I RZEŹBA JAN ZIĘDER

Cudownych, spokojnych,
i bardzo słodkich Świąt Wam życzę !!! 
Odpoczywajcie i cieszcie się 
tym cudnym, świątecznym czasem.

Już za kilka dni powrócimy do swoich ogrodów.
A ja, napiszę, co nowego, wiosennego
u nas słychać. Do miłego kochani !
 


 

 

 




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz