banner

czwartek, 18 maja 2017

MOJA KRAINA KWITNĄCEJ WIOSNY

Uwielbiam spektakularne, wiosenne widoki 
z japońskich parków wiśnią kwitnących.
Ta fascynacja zaowocowała kupnem wielu 
drzew i krzewów kwitnących właśnie wiosną ...
Nasz "wiosenny ogród" zdobią magnolie, forsycje, jabłonie i wiśnie
Czas największego zachwytu nadchodzi zwykle
z końcem kwietnia i przy dobrej pogodzie,
trwa prawie cały maj ...
Jak ja kocham ten czas w naszym ogrodzie ! 


 Ten sezon jest bardzo trudny dla magnolii,
ale "złapałam" dla Was kilka słonecznych,
magnoliowych kadrów:
Magnolia ‘George Henry Kern’

Magnolia 'Elizabeth'


Oprócz magnolii, jednym z  moich ulubionych  drzew wiosennych
jest śliwa wiśniowa (Prunus cerasifera) "Pissardi".
Posadziłam ją w kilku miejscach w ogrodzie
i o której pisałam już w minionych latach.

Zachwyca pięknymi, bordowymi liśćmi.
A wiosną cudnymi różowymi kwiatami.
Jest nimi wręcz oblepiona.
A wiosenną "kropkę nad i" 
stawia zwykle obficie kwitnący 
Migdałek trójklapowy 
(Prunus triloba):




Mam i ja swoją własną, kolorową
 krainę kwitnącej wiosny...

5 komentarzy:

  1. Piękna ta Twoja wiosna :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. ... i jaką ma cudowną, kwiatową energię ... za to właśnie uwielbiam swój ogród ...
      macham z Wilczej z całych sił :-)

      Usuń
  2. Migdalek jest przecudowny. Rosnie i kwitnie okazale u jednego z sasiadow i za kazdym razem, gdy patrze na te pekajace kwiatostany jestem oczarowana. U nas dawo juz przekwitl. W okresie Wielkanocy mial swoj punk kulminacyjny.
    Wisnia tez jest urodziwa, a magnole jej wturuja. Cudnie!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jesteśmy w tym sezonie "znacznie opóźnieni" ... wszystko kwitnie dużo później; np. rododendrony w Wilczej jeszcze w pąkach a zwykle były już w pełnej krasie ... mam nadzieję, że zima też się spóźni :-)

      Usuń
  3. Niesamowite, na pewno pięknie wyglądają w zadbanym ogrodzie. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń